Pyhäjärven Jyty ry:n jäsenmaksut vuonna 2021 ovat:

Jäsenmaksu-prosentti 1,32 % ennakonpidätyksen alaisesta palkasta. Euromääräinen jäsenmaksu 5 €/kk, opiskelijajäsen 3 €/kk. Kannattajajäsen maksaa jäsenmaksua 36 €/vuosi.

Euromääräistä jäsenmaksua peritään kaikilta niiltä työvoimajäseniltä, jotka eivät saa palkkaa tai työttömyyskassan maksamaa etuutta, sekä myös määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä (kuntoutustuella) olevilta. Työttömyyskassaetuuksista %-jäsenmaksua maksavilta ei yhdistys peri itselleen eurojäsenmaksua.

Pyhäjärven Jyty ry:n työvoimajäseniä tuetaan v. 2021 liikuntaan ja kulttuuriin liittyvissä harrastuksissa (käyntimaksut, ohjaus, välineet, asusteet ymv.) 20 e /hlö /vuosi (jälkikäteen kuittia vastaan, kuitit toimitetaan sihteeri Aili Pesoselle kaupungintalolle).

Sinutkin on vakuutettu Ifissä!

Tunnetko jäsenetusi? Tutustu etuihin ja turviin osoitteessa www.if.fi/jyty

Tietoa muista jäseneduista löydät liiton sivuilta http://www.jytyliitto.fi/fi/jasenyys/jasenedut/Sivut/default.aspx, huomioi myös liiton lomamökit eri kohteissa!

********************************************************************************

Jyty tarjoaa monipuolista ja laadukasta koulutusta kaikille jäsenille. Lisäksi Jyty huolehtii luottamustehtävissä olevien henkilöstön edustajien monipuolisesta koulutuksesta. Parhaiten pääset tutkimaan kurssisisältöjä Jyty-liiton kotisivujen koulutuskalenterista http://www.jytyliitto.fi/fi/ajankohtaista/koulutus/koulutuskalenteri.  Kaikista kursseista saa tarvittaessa lisätietoja oman yhdistyksesi kautta.

Pääsääntöisesti työnantaja maksaa palkan luottamusmies-, yhteistoiminta- ja työsuojelu-koulutukseen osallistujille, oikeus palkallisuuteen vaihtelee kuitenkin kurssin ja luottamustehtävän mukaan. Jytyn kurssit ovat jäsenille ilmaisia, kurssipaketin matkoineen maksaa yhdistys ja/tai liitto.

Hakulomakkeita kursseille saa omasta yhdistyksestä, alue- ja keskustoimistosta, sekä Jytyn kotisivulta http://www.jytyliitto.fi/fi/ajankohtaista/koulutus/Sivut/Hakeutuminen-kurssille.aspx. Palauta lomake omaan yhdistykseesi. Ilmoittautua voi myös Jässärin kautta.

*******************************************************

Jäsenyys ja muutoksista ilmoittaminen

Jäsenhakemus:

• Kirjallinen hakemus (lomakkeita saa yhdistyksen toimihenkilöiltä). Nyt mahdollista liittyä myös sähköisesti osoitteessa https://jassari.jytyliitto.fi/liity/
  • Jäsenyyden alkamispäivä aikaisintaan hakemuksen allekirjoituspäivä
  • Liittyessään jäseneksi voi liittyä samalla myös työttömyyskassan jäseneksi

Muutokset jäsentiedoissa:

• Eläkkeelle siirryttäessä voi säilyttää jäsenyytensä kannatusjäsenenä. Muista ilmoittaa eläkkeelle jäämisestäsi! Voit tehdä sen myös sähköisesti Jyty-liiton nettisivuilta.
  • Kun osoitteesi tai nimesi muuttuu, ilmoita siitä verkkolomakkeella, Jässärissä tai puhelimitse liiton jäsenrekisteriin palvelunumeroon 020 789 3730 tai yhdistyksen jäsenasioiden hoitajalle Jaana Tikkaselle, p. 040-566 0502, jaana.tikkanen@selanne.net
  • Kun jäsenyytesi ehdot muuttuvat muuten, pidä oma yhdistyksesi ajan tasalla: jäsenmaksutapa muuttuu, työnantaja vaihtuu, nimike tai palvelussuhde muuttuu.
  • Ilmoita yhdistyksellesi myös, kun olet poissa palkallisesta työstä vähintään 30 vrk:n ajan (äitiysloma, hoitovapaa, opiskelu, varusmies-, siviilipalvelu, ulkomailla, sairausloma, työttömyys, eläkkeellä, vuorottelu- tai virkavapaa) tai jos vaihdat yhdistystä.
  • Yhdistyksestä eroaminen tapahtuu kirjallisella ilmoituksella, joka jätetään yhdistyksen hallitukselle. Ilmoituksen voi tehdä myös sähköpostilla tai Jässärin kautta lähetettävällä viestillä. Muista myös ilmoittaa palkanlaskijalle erosta, jos jäsenmaksu on peritty palkasta, jotta perintä lakkaa!
  • Linkki Jässäriin https://account.attido.com/openam/XUI/#login/&service=JYTY
  • Linkki ohjeeseen Jässäriin kirjautumiseen http://www.jytyliitto.fi/fi/jasenyys/sahkoiset-asiointipalvelut/Documents/Kirjautumisohje-Jytyn-asiointipalvelut.pdf

Jokaisen on itse pidettävä jäsentietonsa ajan tasalla ja maksettava jäsenmaksu ajallaan.

Yhdistyksen jäsenasiainhoitaja on Jaana Tikkanen p. 040-566 0502 jaana.tikkanen@selanne.net