Jäsentiedote

Pyhäjärven Jyty ry:n jäsenmaksut vuonna 2018 ovat:

Jäsenmaksu-prosentti 1,32 % ennakonpidätyksen alaisesta palkasta. Euromääräinen jäsenmaksu 5 €/kk. Kannattajajäsen maksaa jäsenmaksua 36 €/vuosi.

Euromääräistä jäsenmaksua peritään kaikilta niiltä työvoimajäseniltä, jotka eivät saa palkkaa tai työttömyyskassan maksamaa etuutta, sekä myös määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä (kuntoutustuella) olevilta. Työttömyyskassaetuuksista %-jäsenmaksua maksavilta ei yhdistys peri itselleen eurojäsenmaksua.

Pyhäjärven Jyty ry:n jäseniä tuetaan v. 2018 kuntoiluun ja kulttuuriin liittyvissä harrastuksissa (käyntimaksut, ohjaus, välineet, asusteet ymv.) 20 e /hlö /vuosi (jälkikäteen kuittia vastaan, kuitit toimitetaan sihteeri Aili Pesoselle kaupungintalolle).

Jytyn kalenterit hankitaan sen haluaville jäsenille.

Sinutkin on vakuutettu Ifissä!

Tunnetko jäsenetusi? Tutustu etuihin ja turviin osoitteessa www.if.fi/jyty

Tietoa muista jäseneduista löydät liiton sivuilta http://www.jytyliitto.fi/fi/jasenyys/jasenedut/Sivut/default.aspx, huomioi myös liiton lomamökit eri kohteissa!

*************************************************************************************

Jyty tarjoaa monipuolista ja laadukasta koulutusta kaikille jäsenille. Lisäksi Jyty huolehtii luottamustehtävissä olevien henkilöstön edustajien monipuolisesta koulutuksesta. Parhaiten pääset tutkimaan kurssisisältöjä Jyty-liiton kotisivujen koulutuskalenterista http://www.jytyliitto.fi/fi/ajankohtaista/koulutus/koulutuskalenteri.  Kaikista kursseista saa tarvittaessa lisätietoja oman yhdistyksesi kautta.

Pääsääntöisesti työnantaja maksaa palkan luottamusmies-, yhteistoiminta- ja työsuojelu-koulutukseen osallistujille, oikeus palkallisuuteen vaihtelee kuitenkin kurssin ja luottamustehtävän mukaan. Jytyn kurssit ovat jäsenille ilmaisia, kurssipaketin matkoineen maksaa yhdistys ja/tai liitto.

Hakulomakkeita kursseille saa omasta yhdistyksestä, alue- ja keskustoimistosta, sekä Jytyn kotisivulta http://www.jytyliitto.fi/fi/ajankohtaista/koulutus/Sivut/Hakeutuminen-kurssille.aspx. Palauta lomake omaan yhdistykseesi. Ilmoittautua voi myös Jässärin kautta.

*******************************************************

Jäsenyys ja muutoksista ilmoittaminen

Jäsenhakemus:

• Kirjallinen hakemus (lomakkeita saa yhdistyksen toimihenkilöiltä). Nyt mahdollista liittyä myös sähköisesti osoitteessa https://jassari.jytyliitto.fi/liity/
  • Jäsenyyden alkamispäivä aikaisintaan hakemuksen allekirjoituspäivä
  • Liittyessään jäseneksi voi liittyä samalla myös työttömyyskassan jäseneksi

Muutokset jäsentiedoissa:

• Eläkkeelle siirryttäessä voi säilyttää jäsenyytensä kannatusjäsenenä. Muista ilmoittaa eläkkeelle jäämisestäsi! Voit tehdä sen myös sähköisesti Jyty-liiton nettisivuilta.
  • Kun osoitteesi tai nimesi muuttuu, ilmoita siitä verkkolomakkeella, Jässärissä tai puhelimitse liiton jäsenrekisteriin palvelunumeroon 020 789 3730 tai yhdistyksen jäsenasioiden hoitajalle Jaana Tikkaselle, p. 040-566 0502, jaana.tikkanen@selanne.net
  • Kun jäsenyytesi ehdot muuttuvat muuten, pidä oma yhdistyksesi ajan tasalla: jäsenmaksutapa muuttuu, työnantaja vaihtuu, nimike tai palvelussuhde muuttuu.
  • Ilmoita yhdistyksellesi myös, kun olet poissa palkallisesta työstä vähintään 30 vrk:n ajan (äitiysloma, hoitovapaa, opiskelu, varusmies-, siviilipalvelu, ulkomailla, sairausloma, työttömyys, eläkkeellä, vuorottelu- tai virkavapaa) tai jos vaihdat yhdistystä.
  • Yhdistyksestä eroaminen tapahtuu kirjallisella ilmoituksella, joka jätetään yhdistyksen hallitukselle. Ilmoituksen voi tehdä myös sähköpostilla tai Jässärin kautta lähetettävällä viestillä.
  • Linkki Jässäriin https://account.attido.com/openam/XUI/#login/&service=JYTY
  • Linkki ohjeeseen Jässäriin kirjautumiseen http://www.jytyliitto.fi/fi/jasenyys/sahkoiset-asiointipalvelut/Documents/Kirjautumisohje-Jytyn-asiointipalvelut.pdf

Jokaisen on itse pidettävä jäsentietonsa ajan tasalla ja maksettava jäsenmaksu ajallaan.

Yhdistyksen jäsenasiainhoitaja on Jaana Tikkanen p. 040-566 0502 jaana.tikkanen@selanne.net